יום שישי, 9 בספטמבר 2016

הוראות הפעלה לבלוג


אז ככה

הבלוג הזה כפי שניתן להבין משמו מוקדש כולו לעיון בספר האזרחות החדש

המוטיבציה ברורה וכפולה: האחת - זה המקצוע שלי (בין השאר). השנייה - הספר 'חטף' ביקורות חריפות בלשון המעטה ורציתי לבדוק 'הכצעקתה' (גילוי נאות: לא. אין שום סיבה לעליהום על הספר הזה)

מה עשיתי? קראתי כל אחד מהפרקים וכתבתי על כל אחד מהם רשומה

לא לפני שכתבתי 'גילוי נאות' אודות ההטיות האידיאולוגיות שלי (אני לא מושלם כמו חלק מהאנשים החושבים ויש לי דיעות משלי, חלקן ממש ריאקציוניות. אני למשל חושב שיש דבר כזה עם יהודי ושגם לו יש מקום תחת השמש. על כל שאר עיוותי השכל שלי תוכלו לקרוא בבלוג 'הרגיל' שלי ועל ההטיות הספציפיות הקשורות לעיון בספר האזרחות תוכלו לקרוא כאן)

מבנה הבלוג בפלטפורמה הזו מסדר את הדברים הפוך: הסוף בהתחלה וההתחלה בסוף

עם זאת הקפדתי לתת לכל רשומה כותרת שקודם כל מציינת את מספר הפרק (כחלק מההטייה היהודית של הספר הזה מספרי הפרקים לא עלינו הוא באותיות עבריות ולא בספרות ערביות-הודיות. כאן אמור לבוא סמיילי)

בנוסף יש לבלוג הזה מנוע חיפוש

בטוח שתסתדרו. כל טוב

תוספת מאוגוסט 2019: עד עתה שימש הבלוג הזה רק לצורך הצגת עמדתי בנוגע לספר האזרחות שעורר בזמנו רעש גדול, כמובן מבלי שאף אחד כמעט יטרח לעשות את מה שאמור לעשות מי שרוצה למתוח ביקורת על ספר מסויים: לקרוא אותו מראשיתו ועד סופו. זו לא פעם ראשונה ולא אחרונה וזה העולם בו אנו חיים וזה רק הולך ומחמיר ואין מה לעשות חוץ מאשר לקחת אחריות אישית ולעמוד אישית בדרישות הטריוויאליות הללו: לדעת על מה אתה מדבר כשאתה מבקר או משבח ספר מסויים.

עוד מלה אחת על עניין העיון בספר האזרחות המגונה: מעט מאד אנשים נכנסו אפילו לבלוג הזה... הרבה יותר פשוט זה לגנות ולבקר מבלי לקרוא לא את הספר ולא עיון שיטתי בו. שוב, אלו החיים. כל אחד ישן עם עצמו ומתעורר עם עצמו ועם מצפונו.

בכל אופן, וכאמור, עד קיץ 2019 הבלוג הזה שימש רק לצורך העיון בספר האזרחות המשוקץ על ידי נאורינו הנשגבים, אלו שרוממות 'הביקורת' ו'ההומניזם' ו'הנאורות כבר אמרנו? אז הנה שוב: הנאורות' בפיהם הצחור. בקיץ זה החלטתי להרחיב את השימוש בו ולכלול בו גם חומרי הוראה ועיון מסוגים שונים. למשל, בימים הרחוקים ההם של ההכנות לדוקטורט, קראתי עשרות ספרים בשלוש שפות, עברית, אנגלית ויידיש, ואת חלקם תקצרתי תוך כדי קריאה. הקבצים הצטברו בתיקיות במחשב של פעם, שפינה את מקומו לפחות חמש פעמים למחשבים שהחליפו אותו. החשש מאובדן החומר הזה, הביא אותי למסקנה שכדאי להכניסו אל תוך הבלוג הזה. לשימושכם החופשי, אהלן וסהלן.

חומרים נוספים שהחלטתי לצרף לבלוג הזה, הם  תקצירי ספרים שהופיעו כחיבורים מסכמים על ידי סטודנטים מוכשרים. אני מקווה שלסטודנטים פחות מוכשרים או יותר עצלנים יהיה את השכל לא לעשות קופי פייסט ולהגיש לי את החיבורים של חבריהם כחיבורים שלהם. הדבר בדרך כלל גורר ציון מינימלי תוך הזהרה מפורשת שערעור על הציון יביא להגשת 'תלונה' לועדת המשמעת (הצעד שעלי לעשות מלכתחילה ושאינני נוטה לעשותו מסיבות השמורות במערכת).

עוד דברים שתמצאו בבלוג הזה, הם משחקי טניס מפוארים שניהלתי מול תלמידים ששאלו אותי שאלות שחשבתי שאולי התשובות שהצעתי להם עשויות לעניין גם אחרים. מדובר בשלב זה בשאלות ובתשובות בשלוש השפות הבאות: אנגלית, ספרדית ופורטוגזית. אני לא כזה חכם כמובן, את התשובות תרגמו לי גוגל טרנסלייט ישירות מעברית, כדי לחסוך זמן. 

עד כאן. תודה וכל טוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה